Aaarrghh!

Nej nu är det ett sånt där moment igen..! Irritation upp över öronen!
Varför kan folk aldrig ta ansvar för sina saker? Jag hatar att behöva gå runt och dagarna i ända tjata på folk för att dom ska göra sitt jobb. Jag hatar att känna mig som en förbannad morsa med barn i trotsåldern som dag ut, dag in ifrågasätter allt jag säger.
Jag vill inte behöva säga till hela tiden. Jag begär verkligen inte mycket heller, bara att folk ska tänka själva och jag ska slippa göra allting åt dom. Är trött på att behöva jobba dubbelt hela tiden och jag är förbannat trött på dom sura minerna jag får till svars varje gång jag säger till någon att göra sådant som dom borde tänkt på och gjort för längesedan.
Speciellt när jag i vanliga fall nu har en ledig dag men ändå jobbar idag. Visserligen jämnar det ut sig i längden, men just den här veckan känns det hemskt tufft.
Jag hatar att behöva komma hit och se att ingen gör det dom ska när jag, chefen, är ledig. Hur är det då tänkt att jag ska kunna lita på att folk tar sitt ansvar? Att saker och ting sköts som dom ska när jag vänder ryggen till?
Det är så förbannat trist alltså. Så förbannat irriterande så jag nästan kreverar.



ANVÄND HJÄRNAN FÖR BÖVELEN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0