Upp som en sol, ner som en pannkaka

Nähe... Inte ens en dag får jag. Inte ens en dags lycka över att vi kommit upp oss en bit. Nej, för genast ska man trampas ned i träsket igen av folk som bara inte kan inte att kanske, kanske ligger inte allting hos mig - hos mitt team. Kanske, kanske är felet något helt annat. Till exempel så kanske det ligger i att någon beslutade att ta bort utomhusscenen precis innan säsongen startade?
Vi jobbar som idioter för att göra folk nöjda - och dom gäster vi spenderar hela dagarna med ler mot oss. Dom ÄR nöjda med VÅRT arbete, den tid och det jobb vi lägger ned i att göra deras dagar och nätter lite roligare, lite intressantare. För dom är vi vänner, artister, clowner, professionella, trevliga, roliga, intressanta, utmärkta.. Vi är entertainers.
Gästerna är våra bästa supportrar.

Dom som är HÄR.
Funderat på att problemet kanske ligger i att det är över 50% av gästerna som INTE är här?
Funderat på att alla mina kommentarer om att det är alldeles på tok för varmt inomhus kanske inte bara har med mig att göra utan att dom faktiskt har sin grund i att gästerna inte fixar att vara inomhus på grund av vår skitkassa AC?
Funderat på att jag - vi - faktiskt inte kan göra ett skit åt det där?
Funderat på att vi får skit kastade på oss varenda gång det händer saker som VI inte kan göra någonting åt?
Funderat på att vi gör ett förbannat bra jobb som folk inte kan ta del av för att DIN AC inte fungerar som den ska?
Funderat på vad du vill att VI ska göra åt det?

Kanske ska vi börja binda fast folk vid pelarna därnere, bara så vi kan hålla dom kvar under kvällarna när vi svettas ikapp nere i loungen?
Kanske ska vi tvinga DIG att sitta inomhus hela kvällen och försöka överleva fyra timmars konstant värmebölja?

Nejdu... Jag börjar bli riktigt trött på dig.
När du har ett konkret förslag på vafasiken du vill att jag ska göra åt saker - ja, för själv kan jag inte komma på så mycket mer - kom då till mig och snacka. Du kan alltid ta över hela skiten, I don't mind. Säääkert skulle du göra ett mycket bättre jobb, du med dina trevliga kommentarer och ständigt stabila humör och leende på läpparna.
Men innan dess - för fasiken shut up!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0