"You're obsessed with how you look"

"Ehm.. no, I just wanna look good that's all"

"Yeah, you're obsessed with it. You wanna look good all the time."

"Ehm..I do wanna look good all the time, yes, doesnt everyone? Specially when I'm working and performing, so yes I at least wanna try to look my best.."

"No, I dont."

"Well.. ok.. But I do. Doesn't make me obsessed, I just wanna feel good about myself."

"And that makes you obsessed."

"Ehm.. riite.. I'm not obsessed ok? I just prefer looking good than shit."

"Yeah... rite."


Question:
Är det mig eller henne det är fel på? Är det verkligen så konstigt, så onormalt och hemskt och olagligt att vilja se bra ut? Jag menar, speciellt när man jobbar som jag gör och dagarna i ända ska gå runt bland folk och sälja sig själv och hotellet man jobbar för, när man ska uppträda hela kvällarna och sen gå ut och prata med folk igen när man helst av allt vill gå och lägga sig? Jag vet inte, kanske är det bara jag, men i min värld är det inte så farligt att vilja se hyfsad ut och känna sig fräsch.
Men jag är ju uppenbarligen obsessed, så jag behöver väl terapi I suppose.
Hjälp någon?
Hon säger jag behöver hjälp. För jag tycker inte om att se ut som skit.

Jaja, antar att det finns en första gång för allt. Som det här med att höra att man är utseende-obsessed. Ha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0