Utan russin, tack!

JAG SLUTAR ALDRIG FÖRUNDRAS ÖVER hur otroligt nonchiga servitriser och expediter är här i Spanien. Det är precis som om det i intervjuer (som jag för övrigt tvivlar skarpt pa att de ens har i det här landet när det kommer till serviceyrken) tas fram dom som är mest nonchalanta och otrevliga och aldrig ens prövat pa att le mot andra människor.

VI VAR PA INDISK-SPANSK RESTAURANG ikväll - jag, Maxi och tva gäster fran hotellet - och var servitris va en av de sorgligaste människorna jag mött. Jag beställde Chicken Korma, bad med ett litet generat leende pa läpparna att fa den utan russin eftersom det stod det skulle innehalla det och han ser pa mig som om jag vore en alien.
Efter manga om och men kommer slutligen maten och jag upptäcker till min förfäran att jag fatt kycklingen och sasen... Men utan ALLT det andra. Kokos? Grönsakerna?  Hans svar: Vi tänkte du inte tyckte om nat eftersom du inte ville ha russin. ???

JAG VET INTE MEN jag kanske är knäpp som tycker den lösningen är helknasig? Men nej, han tyckte inte det. Och det gör mig sjukt glad att veta att i Sverige finns i alla fall normalare servitriser. Tacka vet jag arbetsintervjuer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0