People need to learn how to behave!

Något av det absolut värsta jag vet är ouppfostrade, oförskämda människor!
Jag är verkligen inte den som lätt blir arg - jag menar sådär arg så det riktigt kokar inom mig - men när människor är oförskämda och otrevliga helt utan anledning, ja då blir jag fanimej galen.

Som idag till exempel..
Sista aktiviteten för dagen var en Quiz - något som är sjukt poppis här. Eftersom det regnat hela dagen hade vi det inomhus, nere vid scenen och allt och jag börjar med att förklara vad det är vi ska göra, samt så säger jag
"okey, som dom flesta här nu vet så är jag inte engelsk så om det är någonting ni inte förstår, var snälla och säg till mig så jag kan fixa så att man faktiskt förstår" Okey, so far, so good och folk log och nickade och tyckte att det va ingen big deal. Dom vet ju att trots att min engelska är i princip felfri och att jag till och med snackar med engelsk accent, så finns där fortfarande ord som jag uttalar annorlunda än vad dom gör.
Anyways.. Vi sätter igång och allt bra där. Får höja volymen dock för längst bak hörde man inte riktigt, men fair enough, det fixade jag på en sekund.
Vi fortsätter och ska precis börja med fråga 4 när en gubbe ställer sig upp och börjar gorma åt mig att man förstår inte ett skit av vad jag säger och att det är ren idioti att någon som inte kan snacka engelska jobbar på ett hotell med nästan bara britter. Jag försöker lugnt och sansat och med ett leende på läpparna förklara detsamma som jag gjort innan vi satte igång - "jag är ledsen men jag är faktiskt inte engelsk och jag ber om ursäkt om ni inte förstår. Ska jag ta om frågan igen?" Jag får till och med hjälp av en kvinna som sitter en bit bort, men nej, gubben tycker ändå det är skitkasst allting.
Men i alla fall - resten av människorna förstår uppenbarligen utan problem så jag fortsätter - två av borden till och med försvarar mig och säger till mig att strunta i honom och att om han inte förstår så borde han kanske kolla hörseln.
(Jag måste tillägga att jag har en mängd helt underbara gäster också!)
Vi fortsätter utan större problem - ett namn som jag inte kan uttala men det fick jag också hjälp med så det var egentligen inget problem - och så småningom blir det applåder och grejer för vinnaren.
Jag och Millie, en liten flicka, börjar samla in svarspapprena för ikväll utnämns en vinnare för bästa team-namnet också, och så kommer vi till den här gubben..
Vid det laget hade jag redan glömt bort hela incidenten, men när jag ska ta emot hans papper blir det uppenbart att det han minsann inte han. Nepp - han börjar tjafsa igen om hur dåligt han tycker det är och säger åt mig att se på pappret där han med stora skrikiga bokstäver skrivit COULD NOT HEAR!!! över kanske 50% av frågorna. Medveten om att ingen annan haft samma problem - INTE ENS DOM SOM FAKTISKT HADE HÖRSELFEL - nickar jag och säger "okey, jag e ledsen" och tycker att det borde räcka. Hallå, det är en fånig jävla quiz om ett fånigt jävla diplom. Big Deal liksom.
Han tycker emellertid det är att låta mig slippa undan alldeles för lätt så han börjar gorma igen - den här gången börjar folk reagera och jag kan se i ögonvrån hur Pam (UNDERBAR GÄST) gör en insats att resa på sig för att komma och ta mig i försvar. Slutligen - efter att fått höra en hel del jävligt oförskämda saker om vad han tycker om mig - bestämmer jag mig för att det finns en gräns för hur långt man får gå - gäst eller inte - och säger kort och koncist "Okey. Då tycker jag inte ni ska sitta kvar nästa gång" och sedan går jag därifrån, med ett leende på läpparna såklart, för jag tänker inte låta honom vinna genom att få mig att verka upprörd, vilket jag egentligen är.
Han blir tyst. Andra gäster gör tummen upp, ler mot mig och Pam blinkar med ena ögat.

Kommer dock inte längre än tio meter innan en annan gubbjävel hoppar på mig och tycker det e skitkasst att jag lånat ut några pennor till folk men att dom på Bingon måste köpa dom för HELA 50 eurocent. För bövelen! Är det jag kanske som bestämmer att pennor är sådant man måste köpa? NEJ - och jag vet inte hur många gånger jag måste förklara det.
Han ville inte ens ge tillbaka pennan han lånat - trots att ingen annan hade problem med faktumet att man kunde få låna en penna under quizet  men sen lämna tillbaks dom - utan krävde att JAG skulle BETALA för den!?
VAD ÄR DET FÖR JÄKLA FEL PÅ FOLK!?

Min mamma lärde mig hur man beter sig bland folk. Kanske borde fler människor testa det? Att försöka behärska sig!
Ett tips bara.

Kommentarer
Postat av: Mirja

Haha, folk upphör aldrig att förvåna!

Världen är full av idioter, och vi tänker varje gång: Varför måste de komma till just mitt hotell?

Fortsätt stå på dig, gubben borde tas in på ett hem om han är på det viset.. du är bäst!

PUSS

2008-10-10 @ 01:14:44
URL: http://underbaramirjas.blogg.se/
Postat av: Linn

Äsch, griniga gubbar kommer man aldrig undan. De är bara avundsjuka och bittra för de inte längre är (eller kanske aldrig varit?) unga, smarta, snygga och tjejer!

2008-10-10 @ 16:55:56
URL: http://knyttsak.blogg.se/
Postat av: Alina

Hej! Kikar in:) Ha en trevlig Fredag!

2008-10-10 @ 17:03:01
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0