Tisdag - 9 dagar kvar

IDAG ÄR DET TISDAG och det innebär att det är minus en dag tills jag är tillbaks till Sveariket. Jag har kommit på en sak till jag längtar efter - lussebullar och pepparkakor - jag som dom senaste åren hatat julen. Och Lucia! Vet inte om jag ens är i Sverige då, men jag får se till att fira Lucia i London med Ida och Darrell. Darrell skulle nog vara jättesöt som Lucia, tror ni inte?

JUST NU har jag annars mest tid för inventering, inventering och åter inventering. Men jag och Maxi är faktiskt sjuuukt duktiga på att samarbeta och blir nog klara typ imorgon och sen är det städa och vi räknar med att vara klara med ALLT tills på torsdag. Då har vi två lets-ha-skoj-dagar och plus dom två extra dagarna vi tydligen ska jobba. Vem vet vad vi ska göra här på ett tomt hotell dock?
Maxi föreslog att vi köper chips och sätter upp en enorm bioduk därnere och kör filmmarathon med projektorn. Låter inte alltför tokigt eller vad tycker ni?

JUST IDAG har jag egentligen inte så mycket att skriva. Eller egentligen - massor! Men jag är i en såndär fas då jag inte riktigt kan finna rätt ord när jag försöker uttrycka mig, så jag tänkte att jag skulle försöka mig på det här med att ha lite tålamod och låta orden finna mig istället för det omvända. Kanske det funkar.
Kanske kommer dom till mig ikväll efter Temptations? Ha! Kvällar är visserligen tiden på dygnet som jag lättast finner ord - nätter och tidigt på morgonen - det är då jag vet hur man uttrycker sig. Dagstid är inte riktigt min styrka.
Duschen. Jag borde sätta upp en whiteboard i min dusch. Hade jag bara kommit ihåg allting jag kommer på när jag står där med ångande hett vatten, ja då hade jag nog vart rik, fått nobelpriset femton gånger om och dessutom löst alla världsproblem... Illa. Att jag har så dåligt minne alltså.

NOTE TO MYSELF:
I nästa lägenhet - prioritera whiteboard i duschen.


Kommentarer
Postat av: Ida

jag har funderat på det där med whiteboard och faktiskt kommit på att det vore genialiskt!

speciellt tänkte jag på det när jag duschade idag... konstigt va? ;)

puss love u!

2008-10-28 @ 22:04:42
URL: http://idanordfeldt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0