"This is about You, Nicole, the rest can just.. SOD OFF!"

Ibland älskar jag verkligen Anna. Eller nja, ska jag vara ärlig så gör jag det nog jämt, men ibland lite extra mycket.
Vet att i mitt förra inlägg så lät det verkligen inte så, men det var ju kanske inte riktigt så att det inlägget heller var menat till henne personligen utan mer ett uttryck för min mentala utmattning.. However.

Nu under morgonen har jag druckit kaffe i nån timme med Anna och bara totalt pratat ut om ALLT, med fokus på mig och hur JAG mår och tycker och tänker och känner. Jättejobbigt, men fruktansvärt skönt och befriande. Hon delade med sig av sina första erfarenheter som entertainer - inte helt annorlunda än mina - av sina underbara anekdoter och än underbarare och ofta något kontroversiella visdomsord.
Hon sa åt mig att Isabel kan dra åt helvete - fast det ska jag förstås inte säga till henne - men Anna sa just precis det. Skit fullständigt i Isabel - hon är i det långa loppet totalt oviktig. Om 6 veckor är hon som bortblåst ur ditt liv och vad hon tycker och tänker är totalt oviktigt. Det handlar om DIG. Mår inte du bra då är jobbet inte värt besväret och Isabel är verkligen inte värd att må dåligt över.
Hon tyckte det var dags för mig att följa mitt eget visdomsord - bada i olja. Oliv såklart, bättre för dig. Nämen alltså.. Jag säger hela tiden åt folk att inte ta åt sig så mycket att låta kommentarer osv rinna av dom som om dom badat i olja... Jag är bara inte så bra på att följa mina egna råd och jag ska nog ta och försöka ändra på det.
Nåja - kontentan: skööönt att tala ut. Många förändringar på gång, vi får se om det är på gott eller på ont. Från att ha fyra shower ska det nu bara bli två; Razzle Dazzle och Yellowbrick road; och nu tar vi in gamla formatet igen men med nya gameshows.
Men viktigast av allt -
"The rest can just sod off Nicole. YOU are what's important here, this is just a job and the scores will never ever be fair on anyone anyways. This hotel is just one of those hotels you'll never be able to get good scores in when working with the entertainment, that's just it. In other hotels they can do a shit job but still get great scores just because the guests are pleased from the beginning with the hotel itself.. Let's just face it. Screw Isabel, screw everyone else.. You're tired, as we all are, but dont let other people destroy the fun and the good things in this job. And specially not Isabel. She's not worth it. At all. " ´

"Just tell her what she wanna hear, nod, smile and then, when you walk away from her - forget about her and start working on your plans for the afternoon off. What's today? Manicure? Beach? Shopping?"

Jag behövde det där.


Well... Nu är det rehearsals, men jag kommer tillbaks.
Är inte klar med uppdaterandet idag.



To be continued...

Kommentarer
Postat av: Hang

Hej okej, neej jag funderade lite bara för jag har haft ett antal oseriösa som har velat ha designer men det är lugnt, ta din tid :)

Jo då allt är bra med mig, hur mår du själv? ;D

2008-09-14 @ 15:04:20
URL: http://hang.blogg.se/
Postat av: Linn

Stå på dig! Du är värd bättre än de som är dumma, det vet du!

2008-09-23 @ 17:39:49
URL: http://knyttsak.blogg.se/
Postat av: Mirja

Du har blivit utamanad, läs min blogg!

2008-09-26 @ 01:46:46
URL: http://underbaramirjas.blogg.se/
Postat av: Junitjej [Bloggarnas stegrace]

En sådan fin blogg du har!

Ha en trevlig söndag!

2008-09-28 @ 07:59:50
URL: http://junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0