Kan någon därute svara på..


1. ...varför man så fort man hoppar på en båt ska börja babbla båtspråk? Varför göra det så himla komplicerat för sig? Jag menar, vänster kan väl lika gärna vara just vänster och bak och fram kan väl heta bak och fram istället för akter och för? Vad är egentligen poängen? Diskriminering är vad det är. Precis som med rövarspråket när jag var liten och inte ville mina yngre syskon skulle förstå vad jag och mina kompisar snackade om för coooola grejer.

 


2. ...varför kineser i film alltid är onda och dessutom värsta kung fu-virtuoser?
Precis som om det är genetiskt och dom alla helt enkelt föds onda och onaturligt viga, smidiga och gör att dom kan ändra på tyngdlagen precis hur dom vill. Inte coolt! Vi andra framstår ju som världens osmidigaste typer i jämförelse!



3. ...och om dom nu mot all förmodan inte är onda kung fu-mästare, varför är dom då flyktingar/slavar som sitter inklämda i en van som sardiner? Finns det verkligen inga andra roller för dom små sneögda varelserna därute? Är alla rollbesättare och manusskrivare så fantasilösa?

 

 

Tacksam för svar. Gärna nu.

 

 


Kommentarer
Postat av: L.C

Tack det samma lilla du:)

2009-12-18 @ 14:48:40
URL: http://leonardcamitz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0