The weirdest people are the ones without any weirdnesses at all.


Alla har vi våra små egenheter.
Jag skulle utan problem kunna lista upp mina egna. Eller min familjs. Min släkts. Och jag kan lova att listan skulle bli himla lång om jag påbörjade en.

 

Min lillasysters kille hade otur. Han är nämligen ihop med min syster - och hon är typen av person som inte riktigt drar sig för pinsamheter. Eller berätta högljutt om andras. Inte ens när man sitter ett gäng mitt i tunnelbanan i Stockholm. I helgen fick jag (och alla andra i tunnelbanan mot Stockholm Central) veta att min systers pojkvän - vi kallar honom för enkelhets skull Bonnläpp - hade ett mycket egendomligt intresse när han var liten. Han var nämligen så förtjust i sin egen fislukt att han brukade "fånga" sin fis i en påse som han sedan låg och sniffade i nr han skulle gå lägga sig. Ungefär som en unge som sniffar lim.
Fräscht eller vad?

Stackars Bonnläpp blev helt röd i ansiktet han, men va gör man när man har en syster som min till flickvän?
Jag själv har fått utstå min beskärda del pinsamheter från hennes sida under min uppväxt. Det är faktiskt ganska skönt att sitta på avbytarbänken för en gångs skull.



Vad har Du, ja Du som läser, för egenheter? Kommentera gärna och stilla min nyfikenhet en aning.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0