I guess.. I just can't stand the thought of sleeping alone.



Det här med sömn är en svår sak.
Jag sover aldrig när jag borde. Jag kan liksom inte. Det är precis som om det sitter någon liten manick inuti mig och säger åt mig att hålla mig vaken, som om jag skulle missa något viktigt om jag inte gör det. Jag borde alltid sova när jag är vaken. Jag borde alltid vara vaken när jag vill sova. OCh det går inte riktigt hand-i-hand these days..

Ida frågade förut hur jag gör när jag vill försöka sova. Huh? svarade jag och såg lite ut som ett frågetecken kan jag tänka mig. Hon menade på att vissa människor typ räknar lamm och så, men själv har jag aldrig förstått mig på den grejen. Nog för att jag kan förstå att matte kan få vemsomhelst att somna av ren tristess, men det här med att räkna lamm eller får eller getter eller vad-det-nu-är, ja det har aldrig funkat på mig. Har i och för sig aldrig försökt...
Andra ska tydligen dricka varm mjölk, men bara tanken är befängd ju! Varför skulle varm mjölk få dig att somna? Jag menar.. dessutom är det ju äckligt!

Men vad gör då egentligen JAG när jag vill försöka somna? Mitt svar var att jag bloggade mig till sömns. Mitt problem är att jag alltid tänker för mycket på kvällar och nätter. Det är då skrivar-Nicole kommer igång och knattrar ner texter efter texter efter texter tills... Ja, tills det helt enkelt inte går mer. Oftast är det vid ungefär den tidpunkten då fåglarna börjat vakna till liv och glatt börjat sjunga därutanför. När det inte längre är mörkt och när man hör bebisen i lägenheten ovanför nånstans göra sig påmind. Det är då jag vet; sover jag inte nu, ja då kommer jag inte få sova alls. Och så får jag helt enkelt krypa ned i sängen ändå.. Trycka på MP3:n, dra täcket över huvudet och göra mitt bästa för att dras med i musiken. Musik som får mig att minnas. Musik som på något magiskt vis för mig tillbaks till en tid som känns så avlägsen, så avlägsen... Musik som får mig att förnimma röster, dofter, känslor  från en försvunnen tid.

..och till slut, då musiken fått mig fullständigt i sitt grepp och vävt in mig i spröd nostalgi, så kommer den smygandes. Sömnen.









Kommentarer
Postat av: Anna

Åh, det är så jobbigt att inte kunna sova.

Jag har lyckats uppfinna någon idiotextrempowersömn. 3 - 4 minuter sover jag, och sen är jag omänskligt pigg! Blir helt sjukt trött på det här, haha

2009-02-17 @ 03:17:26
URL: http://annaali.blogg.se/
Postat av: en älskarinnas bekännelser

Är så glad att jag inte har det problemet! Blir helt rubbad av för lite sömn.

2009-02-17 @ 17:41:37
URL: http://secondlady.blogg.se/
Postat av: Johanna

Johanna Grenholm, jag vet inte varfor jag har dig lankat men efter ett tag blev det en vana att lasa din blogg :) haha Denice har min hund just nu nar jag ar i usa och jobbar.. Och jag gillar din blogg :D Hoppas du har det bra :) kramra

2009-02-18 @ 00:41:57
URL: http://johannagrenholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0