Hur var din Fredag den 13:e?

Jag har inte riktigt fattat det här med vidskeplighet tror jag. Hela dagen har folk omkring mig gånt runt och oj:at sig och varit nojjiga över vad som kan tänkas hända - ja, det är ju trots allt den hiskeligaste fredagen på hela året, den här fredag-den-trettonde. Det kan vara rent livsfarligt att ens försöka andas, för man vet aldrig vad som kan hända. Kan man någonsin det, menar jag då, men får arga blickar till svar.


Personligen så behöver jag ingen fredag-den-trettonde för att ha otur. Det har jag nittio procent av tiden i alla fall, så what's the point? Men visst. Vi har ju internationella kvinnodagen, fettisdagen, alla hjärtans dag (som för övrigt är imorgon och det är den man ska akta sig för!) och vi har ju dagar för mammor och pappor... Så varför inte en för all världens olycka? Ja, det är väl inte mer än rättvist antar jag. Och rättvis, ja det ska man ju åtminstone vara i Sverige, det vet vi ju.

Så, vad har hänt på DIN fredag-den-trettonde? Motorsågmassaker? Mördad? Trasig nagel?
Själv fick jag gå hem en timme tidigare från jobbet. Huh, så hemskt.



Kommentarer
Postat av: ylva

klickade in mig på din blogg via en älskarinnas bekännelser.. bor du utomlands? jag har läst några inlägg å får det intrycket. :)

2009-02-14 @ 08:55:56
URL: http://sakomsolen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0