Kuch Kuch Nite

Igår var det Kuch Kuch Nite på jobbet. Den sista lördagen varje månad arrangeras en helt enorm fest för alla indier som råkar äga rum på nattklubben där jag jobbar. Det är en kväll då stället blir absolut smockfyllt av upp-och-ner-sprattel-hoppande indier som upp-och-ner-sprattel-hoppar ikapp till dom senaste indiska pop-hitsen. Då klockan slår tio står vi alla där, aningen skräckslaget, och ser med uppspärrade ögon på hur dörrarna öppnas i slowmotion. Vi håller alla andan...Ett...Två...Tre...Nu kommer dom!!
Och i och med att den första indiern anländer så vet vi; fram till klockan tolv kommer vi inte ens ha tid att andas och efter det - vatten, vatten och endast vatten fram till klockan tre. Lika bra att stålsätta sig.

En ganska intressant upplevelse må jag säga, och den blir bara mer och mer intressant för varje månad. Och jag vet inte vad dom där indierna ser hos mig, men en sak är säker - dom älskar mig! Och eftersom dom är riktigt riktigt duktiga på det där med att ge schysst med dricks så är det en, för kvällen, ömsesidig känsla. Typ.


Men jag är ändå glad att det bara händer en gång i månaden.





It's time to work it, work it!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0