Chinatown

Jag har alltid trott att i Chinatown borde man fa skitgrym chingchongmat. Tydligen sa ar fallet annorlunda. I Chinatown ar det endast turistmat och darfor ratt skit sager man.
Ar jag konstig som tycker att om en hel stadsdel far heta Chinatown, sa borde val dar anda finnas nanstans dar maten ar helgrym och riktigt jakla chingchong?
Hur ska jag nu fa tag pa en hel anka till Simone? Han kommer bli saaaa besviken. Igen. Och saga "Nicoooleee, you said I eat duuuuck! Wheeerrrre is duuuuck?" pa akta italienskt vis.

Skit ocksa.




Kommentarer
Postat av: Leijon

Beror nog mycket på vilken Chinatown man befinner sig i. Även i vilken del av den man letar..

Men jag håller med. Mest turistmat.

Första gången jag var i Chinatown i Chicago var lite roligt dock. Jag beställde en räksoppa och fick en skål med räksmakande vatten med en liten räka i botten. (mums.. haha..)

2009-01-04 @ 18:50:37
URL: http://no17sthlm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0