Är inte regler till för att brytas?

Här har jag gått runt hela dagen och försökt packa. Men är det någon därute som fattar hur svårt det är att få ner kläder till över ett halvår när det inte får väga mer än 15 kilo?
Det är så omöjligt att få till det att jag blir mentalt utmattad bara av att tänka på det och har varit tvungen att ta en paus var tionde minut. Och under dom små rasterna har jag inte fått särskilt mycket vettigt gjort heller, mer än en promenad i solen med hundarna, mamma och farmor med tillhörande grön rullator.

Det har dessutom slagit mig att det är ju just precis nu; den första månaden; jag behöver alla kläderna! Jag menar, så snart säsongen drar igång så kommer jag ju ändå mest gå runt i min uniform och/eller bikinin. Det är ju bara det att under mars och april så behövs så väldigt mycket kläder! Kläder att träna och dansa i (med tillhörande skor) är ju superviktigt och eftersom jag knappast kommer ha tid att tvätta vareviga kväll så behövs ju ändå ett par outfits att byta mellan. Sen är det ju allmänt känt att det är just den här första tiden då alla fester dras igång och ligger som tätast = snyggare kläder än mysbrallor behövs..! Och så vill man ju då kanske ha kläder som är nånstans mittemellan. Dom som inte skriker party men inte heller får alla att associera med svettiga träningspass. Och sen skor som passar!!! Och smycken!! Och allt annat småkrafs?!
Förstår ni hur jobbigt det är!?


Vem det än var som bestämde att man bara får ta 15kg på RyanAir så måste han vart släkt med typ... Hitler. Och förresten.. Varför ska man betala för att man bryter mot den regeln? Är inte regler till för att brytas?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0