Att använda hjärnan... och lite kvinnlighet.

Igår fick jag bekräftat för
mig  det jag alltid har vetat;
man bör inte betala
för sina egna drinkar.


Jag har länge menat att man ska använda sig av det man redan har; i mitt fall betyder det då oftast lite mer hjärna (och faktumet att jag är tjej) än de pengar jag väldigt sällan har.
Det är ju inte direkt någon hemlighet att är man tjej, ja då kan man verkligen använda det till sin fördel every now and then och ja, ja det låter kanske helt fel nu såhär när man ser det svart på vitt och jag lovar att det finns människor som till och med skulle bli riktigt upprörda, men faktum kvarstår; ibland är det det bästa sättet att komma dit man vill.


Missförstå mig nu rätt. Jag menar inte att man ska ta sig sängvägen till befordran på jobbet, utan jag snackar kanske då lite mer om småsakerna. Som det här med att gå på krogen fast man är pank. Det hör väl till den allmänna utbildningen att är man bara lite smart - och i värsta fall trevlig - ja då kan man komma undan bra mycket billigare än vad man någonsin trott. Jag betalade 90 kronor (!!!!) för en futtig liten shot igår! Någonting jag aldrig gjort tidigare i mitt liv - och tro mig - jag kommer aldrig någonsin vara så otroligt dum igen att jag betalar så mycket pengar för en liten, fånig shot som smakar mer skit än nånting annat!
Jag höll på att få rena rama dåndimpen när jag krampaktigt höll i den stackars lilla, gröna hundralappen och såg Carl von Linné mima "Nicole! Är du helt från vettet?" i samma stund som bartendern sträckte ut sin hand mot mig. Och ja, jag kunde inte annat än att svara jakande och ångestfyllt på hans fråga.

Det finns en anledning till varför jag klarade mig så otroligt bra när jag inte tog med mig mer än tio euro ut på Mallis (och ofta kom jag hem rikare än jag gick ut på något vänster) och jag kan lova er att det absolut inte var för att jag alltid lyssnade på den goda ängeln som satt på högeraxeln. Ibland är det nog tur att jag har lätt tinnitus på höger öra för annars hade jag nog dött av ångest innan jag ens hunnit utanför dörren. Nej, är man istället lite smart, då ler man mot närmsta maskulina varelse som man får ögonkontakt med, utbyter några ord och vips så vill han bjuda en på något att dricka. Säger man nej? Självklart inte!


Min mor tyckte min metod var ganska hemsk, även om hon skrattade gott åt mina berättelser. En väns mor tyckte snarare det var en väldigt smart sak att göra och i princip helt självklar - där var det istället dottern som förfärades över att hennes mamma kunde med att "utnyttja stackars killar genom att flirta".
Men man är väl inte tjej bara för sakens skull heller? Ska vi behöva ha mens och betala för något vi inte själva valt, ja då kan vi väl ändå få vara glada och använda vår kvinnlighet till vår fördel ibland också?

Och vem vet - i själva verket kanske du gör den här någon som du flirtat med riktigt glad? Jag menar.. Köper han en drink till dig, ja då har du ju uppenbarligen gjort någonting för att han ska uppskatta ditt sällskap.
Så egentligen - är det inte en win-win-situation?

Kommentarer
Postat av: Anni

Alla män är ju inte så, men många av de patetiska varelser man finner på krogen är så pass lättlurade. Tror de verkligen att man tänker gå till sängs med dem bara för att de bjuder på en drink?! ÖH. De flesta tjejer man träffar på krogen är iofs också patetiska...

2009-03-09 @ 22:49:25
URL: http://eyecandy.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0