En hel vecka av rastlöshet

Jag har ett enormt problem. Jag tror jag är närapå arbetsnarkoman. Jag fixar nämligen inte riktigt att vara ledig i mer än kanske två-tre dagar och går det längre än så, ja då förvandlas jag till ett rastlöst aggro-monster med vass tunga. Nog för att det kan vara kul nångång ibland - riktigt användbart emellanåt till och med - men för det mesta är det bara oerhört jobbigt.

Om man då adderar min jobbabstinens med mitt tillfälliga intagande av antibiotika, ja det är som att skicka mig med X2000 till ett koncentrationsläger. Långsamt och plågsamt tar min rastlöshet över hela min kropp och hjärna och snart färgas varje litet ord av den. Jag får nämligen inte ens träna. Och överhuvudtaget så är det en förbannat stor bedrift det där med att få mig till att träna på riktigt, men faktum är att jag vill göra det for once! Jag behöver få utlopp för så väldigt mycket just nu och hade jag bara kunnat hänga med syster till gymmet, ja då hade jag kunnat springa och studsa och pusta av mig lite. Ungefär som man gör med hundar ni vet. Låter dom springa av sig every now and then.
Men nehej.. Det får jag visst inte för den polske läkaren som fick läsa innantill ur sitt anteckningsblock eftersom han inte kunde svenska.


Och jag kom precis på en till sak! Får man dricka alkohol om man äter antibiotika? Säger ni nej så dör jag!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag känner mer än väl igen det där. Att vara ledig en dag, kanske två, kan vara nice, men sen klättrar man på väggarna! Inte direkt så att tv:n visar så mycket underhållning heller... Men att göra kreativa saker brukar hjälpa mig att hantera rastlösheten lite iaf :)

2009-03-05 @ 19:34:34
URL: http://millasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0