Melodifestivalen - Vad hände egentligen?

Jag minns en tid då Melodifestivalen var något stort och häpnadsväckande. Någonting man såg fram emot hela året och när det väl var dags, då satt man där i stum förväntan uppbunkrade framför TV-apparaterna och där stod dom sen. Sveriges största stjärnor, med sina perfekta schlagers, tonartshöjningar och bra placeringar i det stora Eurovision-jippot.
När blev Sverige ett sådant schlager-fiasko!? Det gör nästan ont (fortfarande!) att för varje år se hur det bara går utför - speciellt för en sådär lojal liten schlagerälskare som jag en gång växte upp som. Jag växte nämligen upp på tiden då rätt låt alltid vann och det berodde då kanske främst på att det faktiskt fanns låtar som var rätt! Nu vill jag helst sticka huvudet i sanden och förneka mitt svenska ursprung precis som britterna alltid gjort sedan dom hamnade i bottenskrapet.
Det här är inte, inte, inte okej!

Ge mig ABBA och Carola och Charlotte och Pontare tillbaks!!!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0