The Grand Opening

Nåja, så himla grand var den kanske inte - finns ju inte så mycket gäster än - men öppnade hotellet gjorde vi i alla fall. Det har vart en kortlång, intensiv vecka där dagarna ägnats åt rep och öppna upp hela hotellet. Smått turbulent här och där men i stort en bra vecka - även om jag knappt orkar stå på benen längre.

Igårkväll var David Kettle och Jennifer på besök. Dom var här för att bevittna genrepen för de två första showerna Summer Holiday och Lost in Oz som vi sätter upp i början av nästa vecka. Jisses vilken natt det blev och vi var helt utmattade när den äntligen var över - men feedbacken var mycket bättre än vi trodde och det kändes skönt. Folk här tenderar att stressa upp sig för skitsaker och det går mig ärligt talat på nerverna, men kvällar som igår bevisar att har man bara kul, slappnar av lite och gör sitt bästa så fixar det sig ändå i slutändan. Men men... Vi märker nog vilka som bränner ut sig i slutändan och vilka som fortfarande har livslusten och energin i behåll. Jag tänker minsann vara en av dom sistnämnda, för var det något jag lärde mig förra sommaren så var det just det att inget jobb i världen är värt att halvt ta livet på sig själv för om det inte är för ett mycket mycket högre syfte. (Åtminstone inte de jobb jag haft hittills!)

Thank God att jag inte är head i år!!


Anyways... Vår stressande head tycker vi ska va uppe vid 9 imorgon för att repa, så det är väl bäst jag kommer i säng. Hon är galen. Jag hoppas åtminstone hon är klok nog att inse att  vi alla har våra gränser för hur mycket vi ställer upp på under en period. Annars tror jag det blir värre för henne själv än för oss andra.

Positivt tänkande, Nicole.

Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0