Melo - rösten som får mig att smälta.

Melo. Ännu ett perfekt exemplar på hur underskattade många av våra svenska musiker är. Hela tiden får man höra att den svenska musiken inte egentligen är någonting att ha - alla är kopior bla bla bla bla...


Tja, jag får väl erkänna att jag i vissa fall hållt med - och det är väl just precis därför som jag oftast lyssnar på och håller mig till artister som inte är härifrån. Jag tror inte det är förrän jag faktiskt flyttade utomlands som jag riktigt började inse hur otroligt bra svenska musiker det faktiskt finns. Dom senaste två åren har jag upptäckt musik och artister som kan få det hårdaste och mest frusna hjärta att mjukna, smälta rentutav. Röster och toner som får nackhåren att resa sig, benen att bli svaga och allt du vill göra är att bara sluta ögonen och låta musiken fylla hela din värld. Fylla dig.




Just Melo har en sådan typ av röst. Den fängslar mig totalt. Gör mig fullkomligt knäsvag. Melankolisk, nostalgisk och lycklig på en och samma gång. Det perfekta exemplaret på en helt utomordentlig svensk soulartist som slår ut en mängd av de internationella stjärnorna.







Tycker ni alla ska ta och lyssna på honom. HELST IGÅR.
Klicka här för att komma direkt till snubbens myspace.

 

 






Hoffmaestro feat. Melo - I'm not leaving now


Kommentarer
Postat av: kerstin

SV: att det ska vara så svårt alltså ;/ ändå så lär man sig aldrig iallafall. knepigt



hoppas det löser sig :)

2009-11-07 @ 15:51:02
URL: http://kerstn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0