Vem sjutton sa det var svårt att skaffa jobb?

Jag fattar inte varför folk alltid klagar på att det är så himla svårt att få jobb. Jag har aldrig riktigt förstått faktiskt, för vareviga gång som jag är ute och letar nåt nytt ställe att jobba på, ja då hittar jag det. Oftast inom en vecka eller två. Och nästan jämt har jag åtminstone ett par intervjuer att gå på innan jag bestämmer mig - eller dom bestämmer sig.

Det är precis som om folk har så fullt upp med att klaga och älta det där med hur svårt det ska vara att skaffa ett anständigt jobb, att dom inte faktiskt tar sig i kragen och försöker hitta nåt.


För den som söker och ser möjligheter istället för stängda dörrar, den kommer i sinom tid hitta vad den letar efter.

 

Well.. Vad jag egentligen ville komma fram till var att jag var på den där intervjun på Retro Bar. Och det gick superbra! Så imorgon, efter de andra intervjuerna jag ska gå på under dagen, så återvänder jag till Retro på kvällen för att ta mig an ett arbetspass på prov. Ska bli riktigt kul! Men lite spänd är jag trots allt om jag ska vara ärlig.

Och förresten! Det var inte några snygga killar där, så jag behövde ju inte vara så nervös ändå. Dom var fula hela högen. (Fanns nu inte så många att välja på eftersom där bara var en bartender för tillfället, utöver min eventuelle arbetsgivare, men you get the picture.) Så skulle jag inte få jobbet, ja då kan jag i alla fall trösta mig med just precis det.

 

 


Kommentarer
Postat av: ellen

well, vare sig du förstår det eller inte så är det ju tydligen väldigt svårt..... det finns rätt mycket statistik på att unga har svårt att hitta jobb osv.. inte något man hittar på direkt..

2009-11-02 @ 20:11:24
URL: http://itsartbaby.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0