Vad är väl en bal på slottet?

Eller en kväll på en liten karlsborgskrog? Ikväll har jag till slut bestämt mig för att stanna hemma från fester och dylikt. Ett passivt beslut måste jag flika in, för jag satt helt enkelt och stirrade på klockan i ett försök att bestämma mig - och vips så var den åtta och det kändes meningslöst att försöka väcka liv i partypinglan som ska finnas därinuti mig nånstans.
Lite surt känns det faktiskt. Hade vart kul att gå ut med Bönan igen - och en utgång i Karlsborg skulle nog kunna bjuda på ett och annat intressant möte (eller inte) eller åtminstone lite goda skratt.. Meeen... JAG ÄR FÖR LAT.


Var så väldigt mycket enklare förr
när jag liksom delade boende eller åtminstone bodde på gångavstånd från alla dom människor som jag umgicks med. Då hade man varken val eller tid att tänka efter, utan man fick helt enkelt slänga på sig partykläderna och hoppas på att partydjuret vaknade under promenaden till Jimmy Hills. Och faktum var att det sällan misslyckades, det där med att vakna upp. På ett eller annat sätt.
Där satt man inte hemma om kvällarna inte. Och det skulle aldrig komma på fråga att sitta hemma en kväll där man faktiskt hade ett mer eller mindre legitimt skäl att gå ut och fira.
Men det var Menorca det. Och det var när jag inte hade val och behövde tampas med någon form av beslutsångest. Man väntade inte på mig medan jag funderade - utan tog jag för lång tid på mig så togs beslutet åt mig istället. Himla smidigt det där måste jag säga.



Nu sitter jag härhemma istället med ett allmänt konstigt och odefinierbart humör och vet inte vad jag ska ta mig för.

Någon som har nåt förslag?

 


Kommentarer
Postat av: JOLIN

sv: deg med kompisen och sen går vi väl säkert på bio :D

2009-10-31 @ 22:42:31
URL: http://joolins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0