But I'm not leaving now.


För jag står fortfarande här. Och jag har bytt ut låsen, men dom är lämnade olåsta.

Dörren står på vid gavel. Väntar. Längtar. Fryser.
Men den står öppen.
Även om det blir minusgrader. Även om det stormar utanför och jag befinner mig i totalt korsdrag.
Även om jag egentligen inte är tillräckligt varmt klädd.
Jag vänder inte nu.
Dörren står öppen. Och när du äntligen kommer då står jag här, med hjärtat på vid gavel.












sigo contando segundos pa volver a verte, vivo por la esperanza loca de tenerte


Kommentarer
Postat av: Sofia

Helt underbar dikt! Den har allting, känsla, djup och inlevelse. Sjukt bra skrivet!



Tack så mycket för din kommentar gällande att skriva en blogg. Tar verkligen åt mig allt du skrivit. Ha en superdag!

2010-01-27 @ 18:07:10
URL: http://sofiakiller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0