And so the new decade began..


Nytt år. Igen. Ja, dom verkar ju alltid komma till slut. Och så mycket fortare känns det som tiden gått, såhär i efterhand, för när man varit mitt uppe i det har det ibland känts som om tiden stått still. Och ibland har man nog önskat den gjorde det. För att sedan hoppas allting ska gå i ultrarapid igen. Man är ju aldrig riktigt nöjd ni vet.

 

Men så vad hände egentligen under mitt 2009? Få se om jag själv minns. Häng med i min återblick vetja, om ni nu har lust, annars kan ni ju alltid bara skita i det. Då kör vi!

 



Januari 2009
Jag bodde fortfarande i London. Jobbade hela nyåret, ja mest hela tiden faktiskt, och hade en helgalen tid på The Alibi Bar med mitt sköna jobbarkompisgäng. Livet lekte, även om det var knapert och vi hade problem med Larry.
Och jag älskade mitt Camden!


På killfronten var det rent komiskt hur lätt det var att bli uppraggad - gick på fler dejter än jag gjort i mitt liv..
Ja, ni som hängt med minns väl Bali - snubben som aldrig fatta jag var totalt ointresserad och istället stalkade mig eftersom han efter att ha sett mig två gånger "Loved me" och skrev poesi tillägnad mig?
Och Jon, som raggade upp mig i kön på Sainsbury's?
Paul - skådis/modellen & våra dejter som ständigt blev uppskjutna då våra jobbscheman helt enkelt vägrade sammarbeta?
Travis, Manny, Tim, Dan, Scott.. Ja, och allt annat dom nu hette.

Fick också ett grymt erbjudande på jobbfronten som orsakade beslutsångest.
Och kanske viktigast av allt.. Jag kom till insikt. Och tvingade mig själv ta ett beslut för en gångs skull, gällande Mr X. Såklart.





Februari 2009
Ja gud, vem kan väl nånsin glömma snökaoset i London? Hela stan bara slutade fungera.
Jag svalde min stolthet och erkände att kanske var det helt fel tajming för mig att bo i London.
Slog sönder min spegel och trasslet med Mr X fortsatte ännu ett tag. Just my luck.

Och fortsatte gjorde även dejting-framgången. Ja, gud ja.. Lee med jordgubbskyssarna. Honom kan jag fortfarande sakna every now and then.
Och Bali's återkomst med både kärleksförklaringar och serender!
Hade en kort liten love affair med Mr. Millionaire också, hade jag nästan glömt. Komisk historia det där.
Och finally hände det jag aldrig trodde skulle hända.. Mr X började förstå.

Och till sist, jag kom över sanningen av en slump vad gällde min dåvarande sambo. Jag tog ett beslut, packade mina väskor, sa upp mig, tog farväl.. och åkte till Sverige. 



Mars 2009 
I mars hände det grejer vill jag lova. Inte alltid så trevligt, men händelserikt, ja det var det.
Gräl med ett av mina ex/dåvarande närmaste vänner. Slutade med att kontakten sades upp och jag kan erkänna att jag än idag känner mig grymt sårad av faktumet att ett missförstånd skulle förstöra hela vår mångåriga vänskap. Än idag undrar jag vilken dum jävel det var som tyckte dom förstod mitt skämt till blogginlägg och sedan förvrängde hela historien..?

Och än en gång lovade jag mig själv att jag och Mr X var finito.

Det blev vår!
Och jag stack till Spanien för ännu en säsong med Hi!Hotels.




April 2009
Träningskursen inför säsong 2009 pågick för fullt. Dans, sång och bootcamps från 9 på morgonen till sent på kvällarna. Jobbade stenhårt med Team Boogie, trots många motgångar och lärde känna otroligt mycket nya människor. 

Och sista veckan i april flyttade vi in på Bouganvilla.

 



Maj 2009
Lugnet på Boogie varade inte länge. Folk började visa sina rätta jag och jag ville inte vara med i leken och falskspelet. Beslutade mig för att packa igen, insåg vart jag faktiskt hade mina egentliga vänner och ställde gav mina chefer ett ultimatum:
Skicka mig nånannanstans eller jag säger upp mig meddetsamma.

Tur för mig att flertalet av mina chefer alltid haft ett mycket gott öga till mig. Dom slogs med näbbar och klor för
att få dom mindre roliga, nya cheferna att behålla mig. Tack från djupet av mitt hjärta!!

Det beslutades jag skulle till Menorca. Och där väntade Toni på Hotel Los Delfines. Och inte dröjde det länge förrän min älskade kusin fick följa efter!




Juni 2009
Jag började trivas som fisken i vattnet på Menorca och med min partner in crime, Toni. Världens härligaste jobbplats, grym chef, ändlösa utekvällar och allt det hårda jobbet lönade sig verkligen för en gångs skull.

Hittade lite fjärilar i magen också. Och började också förstå att jag misstagit mig när jag trott att min "bästa vän" var min bästa vän.
Och helt plötsligt, från ingenstans, fick jag ett långt mail från Mr X. Efter månader av tystnad.

 




 Juli 2009

Utöver jobbet tillbringade jag största delen av min tid i Calan Bosch. Mitt icke-förhållande visade sig bli ett av de mest intima och kärleksfulla (icke-) förhållanden jag haft genom tiderna. Höll inte hela sommaren dock - sådant är rätt sällsynt i min entertainervärld.

Och så sprang jag på de skönsjungande killarna i The Temptations igen! Lycka!




Augusti 2009
Så blev det augusti och halva säsongen var förbi - vilket gjorde sig påmint i The Midseason Blues. Började längta efter familj och stabilitet och känna mig allmänt trött efter en otroligt slitsam sommar.

Upptäckte även min kärlek för Armand Mirpour! Lyssna!!

Och gamla sår började klia i takt med att mina tidigare beslut började blekna i solen. Men jag fann en annan att glömma såren tillsammans med.




September 2009
September innebar att slutspurten närmade sig med stormsteg. Men som dom säger därborta; det lilla verkar så oändligt när man längtar.
Och en kort tid fick vi även ännu en medlem i vårt tvåmannateam. Han var skit och som tur var tyckte även chefen det och så var han väck.


Överraskades även med enormt hjärtvärmande brev från sommarens gäster. Flera av dom har idag blivit goda vänner jag har daglig kontakt med.


Avslutningsmiddag på jobbet och hotellet stängde. Saknar fortfarande mina kollegor.
Spenderade den sista veckan på stranden med goda vänner. (Eller med min halvnya fjärilsskapare..)





Oktober 2009
Så åkte jag hem. Sommaren var över och Sverige var saknat efter två års kringflackande i solen.

Förälskade mig och återupptäckte en gammal kärlek
Tog igen förlorad tid med familj och vänner och sist, men långt ifrån minst; sömnen! 





November 2009
Inte särskilt händelserik månad. Tillbringade mycket tid i Stockholm med min kära kusin, gick på lite arbetsintervjuer för att inse det fortfarande var för tidigt för mig att orka gå tillbaks till jobblivet och fortsatte ta igen förlorad sömn.

Dock glömmer jag aldrig the horrible spider-attack







December 2009

Vart tog tiden vägen? Tror jag sov bort det mesta av den om jag ska vara ärlig. Och när jag inte sov härjade jag runt i skogarna på hästryggen tillsammans med syster.

Var på Paramore's konsert på Fryshuset, Stockholm med syskon och bihang. (Oh well, ska man vara helt noga så var det natten till 1:a december, men men..)

Det blev vinter på riktigt och jag byggde mitt första och sista pepparkakshus ever.

Och vi kom till ännu en återvändsgränd, jag och Mr X. Och jag kom till fler avgörande insikter. Och nej, vi har inte sagt upp kontakten den här gången heller. Men jag har lärt mig andas igen. På egen hand.

Jul. Nyår. 2010.







And so the new decade began...

Och det här året avger jag inga löften jag senare bryter. Istället sätter jag upp mål:
- Lära mig ett nytt språk.
- Söka till Stockholms universitet.
- Börja lära mig piano alternativt gitarr på riktigt.
- Hälsa på vänner jag inte sett på tok för länge.
- Lära mig att sluta vara rädd för meningsfulla relationer.
- Ha förbannat kul och ta chanserna jag får.
- Sätta igång med mitt körkort.
-
Hitta ett nytt jobb jag trivs med.


Har du några mål/löften?
Oavsett vilket hoppas jag du därute får ett underbart 2010. Glöm inte att glädjas över det du har, lära av det du kan och ta en och annan risk.

 









 

 


Kommentarer
Postat av: Sanne

Det var harlig lasning, Nicole! Gott nytt ar till dig med, 2010 ska bli stort!

2010-01-03 @ 08:37:59
URL: http://sanniday.blogg.se/
Postat av: Anna

Svar: Bara vi har ett klubbhus, så sure. ;)

2010-01-04 @ 11:46:08
URL: http://annaali.blogg.se/
Postat av: Vinde Ved Roulette

Bra idé, men kommer det här att fungera i det långa loppet?

2010-01-05 @ 02:53:48
URL: http://www.rulett24.com/roulette-system.htm

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0